Autorem artykułu jest Tomasz Galicki
Biznes prowadzony w internecie staje się coraz popularniejszy. W dzisiejszych czasach właściwie każdy przedsiębiorca poważnie podchodzący do spraw swoich firm posiada stronę internetową. Nawet niewielkie działalności posiadają swoje wizytówki w internecie.
Internet w Polsce jest jeszcze w fazie rozwoju, dzięki czemu istnieje duża szansa, że nasz biznes w sieci za kilka lat jest w stanie odnieść spory sukces. Coraz więcej osób w poszukiwaniu danego towaru czy usług korzysta z internetu. Coraz więcej Polaków robi zakupy przez internet. Wiele supermarketów daje nam możliwość zakupienia różnych produktów przez internet. Nawet branża spożywcza udoskonala swoje struktury o zamówienia internetowe, aby ułatwić życie wymagającym klientom. Ponieważ coraz więcej spraw możemy załatwić nie wychodząc z domu, internet codziennie zyskuje rzesze nowych zwolenników. Co za tym idzie firmy, które już jakiś czas temu zdecydowały się na promocje w internecie, dzisiaj zbierają tego plony.
Strona internetowa w języku polskim dla małej działalności to koszt zaczynający się od kwoty 1000 zł. Jeżeli chcemy obsługiwać także zagranicznych klientów, warto pokusić się o jej profesjonalne tłumaczenie. Natomiast, jeżeli chcemy, aby strona nie była tylko wizytówką, ale również pragniemy na niej zarabiać konieczne będzie podjęcie pewnych działań marketingowych. Jest kilka sposobów promocji strony www w internecie, które pragnę państwu przedstawić w poniższym artykule. Jednym z popularnych sposobów jest pozycjonowanie. Ma ono na celu podjęcie takich działań, które w efekcie doprowadzą do osiągnięcia przez stronę wysokich pozycji w wyszukiwarkach internetowych. Jest to bardzo skuteczna forma reklamy, ponieważ dociera ona tylko do osób, które właśnie szukają danego produktu. Wyobraźmy sobie że prowadzimy sklep budowlany. Jeżeli chcemy aby ludzie korzystający z internetu odnaleźli właśnie nas, powinniśmy pozycjonować się na słowa kluczowe związane z tą branżą. Kiedy osiągniemy swój cel ludzie wpisujący w wyszukiwarkę frazy „sklep budowlany”, „materiały budowlane” „sprzęt malarski” czy inne związane z naszą branżą trafią na stronę naszego sklepu. Po zapoznaniu się z ofertą mamy sporą szansę że to właśnie u nas dokonają zakupu.
Innym sposobem na zdobycie klienta jest tak zwany marketing szeptany na forach internetowych. Internauci często poszukują informacji, inspiracji czy porady właśnie na forach. Jeżeli będziemy uważnie słuchać głosów użytkowników i będziemy w stanie odpowiedzieć na ich potrzeby, z pewnością skorzystają z naszych porad w których polecimy im promowaną firmę czy produkt. Celem takich działań jest dotarcie do osób szukających rozwiązań, które właśnie my posiadamy w swojej ofercie i udzielenie podpowiedzi.
Osobną grupą działań promujących daną markę czy stronę internetową są działania w tak zwanych Social Media. Są one coraz popularniejsze w naszym kraju i zdobywają miliony użytkowników, więc jest to także doskonałe miejsce na reklamę, ale temat ten jest bardzo szeroki, więc napisze o nim w osobnym artykule.
---T.G.
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz